Home
Inning contributie
De afgelopen tijd is het bestuur bezig geweest met het verbeteren van een belangrijk aspect binnen de vereniging, namelijk het innen van contributiegelden. Doorgaans is het innen van contributie een tijdrovende klus, waar veel administratie bij komt kijken. Vanaf volgend seizoen zullen we dan ook met veel enthousiasme gaan werken met ClubCollect; een online tool die een aantal stappen van het factureren automatiseert, waaronder het versturen van betaalverzoeken en herinneringen, en het verwerken van betalingen.
Daarnaast biedt ClubCollect ook voordelen voor jou als lid. Met ClubCollect kun je er namelijk voor kiezen om in termijnen te betalen, en bepaal je gemakkelijk zelf op welke datum het geld wordt afgeschreven. Je krijgt daarnaast een persoonlijke betaalpagina met een factuuroverzicht, waarin je bijvoorbeeld zelf je gegevens aan kunt passen of een vraag kunt stellen aan de penningmeester.
Hoe werkt het precies?
ClubCollect is geen incassobureau, maar een online facturatiemodule die onze vereniging ondersteunt bij het innen van contributiegelden. Vanaf komend seizoen ontvang je van ClubCollect een betaalverzoek met een link naar jouw persoonlijke betaalpagina per e-mail, sms of per brief. Op jouw persoonlijke betaalpagina kies je, afhankelijk van de instellingen van de vereniging, of je betaalt in termijnen en welke betaalmethoden je gebruikt, namelijk iDeal, automatische incasso of bankoverschrijving.
Betaal je het liefst in termijnen? Dan verlopen de betalingen altijd via automatische incasso of bankoverschrijving en rekent ClubCollect een kleine administratieve bijdrage. Je bepaalt zelf op welke dag de betaling wordt afgeschreven, en voorafgaand aan iedere afschrijving ontvang je ook nog een aankondiging. Zo ben je altijd op de hoogte, en kun je ervoor zorgen dat je op tijd de overschrijving inplant!
Iedereen wordt dus in eerste instantie jaarbetaler en kan jaarlijks kiezen om in termijnen te betalen. In de oude situatie kostte in termijnen betalen EUR 3,00 In de nieuwe situatie kost het EUR 4,00 (EUR 1,00 per termijn). Het wordt dus iets duurder om in termijnen te betalen.
Gegevens delen
Om de dienstverlening uit te kunnen voeren delen wij als vereniging enkele persoonsgegevens met ClubCollect, waaronder je naam, e-mailadres, woonadres, bankgegevens, telefoonnummer en het te voltooien betaalbedrag. Je persoonsgegevens zullen nooit zonder toestemming worden verspreid of gebruikt voor commerciële doeleinden. Bekijk het Privacy Statement op de website van ClubCollect voor een exacte beschrijving van de gegevensverwerking. ClubCollect verwerkt de persoonsgegevens geheel in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU 2016/679.13-14).
Wij kijken erg uit naar deze samenwerking. Voor meer informatie kun je terecht op www.clubcollect.com/members. Indien je daarna nog vragen hebt kun je altijd de penningmeester even benaderen. Ook wanneer we gestart zijn met de contributie inning staan zowel de penningmeester als ClubCollect altijd open voor vragen.
Inmiddels zijn alle bestaande leden aangeschreven door ClubCollect. Dit is gebeurd per e-mail, sms of per brief. Kijk dus goed je mail of post na of je wat ontvangen hebt. Een aantal leden hebben via hun persoonlijke pagina een vraag gesteld. Op de meest gestelde vragen hebben wij hieronder de antwoorden opgeschreven.
- Ik doe vrijwilligerswerk dus ik hoef die € 50,-- niet te betalen. Het beleid voor het vrijwilligerswerk is veranderd. Iedereen betaalt € 50,-- vooruit en krijgt het terug als aan de vrijwilligerstaak is voldaan. Zie ook http://www.vuc.nl/joomla/index.php/vrijwilligersplan
- Ik betaalde altijd per kwartaal, nu krijg ik een jaar gefactureerd. Je kan nog steeds kiezen om per kwartaal te betalen. Klik op “betaalkeuze maken”. Hierdoor kom je op je persoonlijke pagina. Hier kan je aangeven dat je in 4 termijnen wilt betalen.
- Ik wil graag een specificatie van de factuur. Ik wil graag zien hoe hij is opgebouwd. Door te kiezen voor “betaalkeuze maken”, kom je op je op persoonlijke pagina. Hier kun je zien hoe je factuur opgebouwd is en eventueel een kopie downloaden.
- Mijn gegevens zijn veranderd, wat moet ik doen? Deze kan je op je persoonlijke pagina van clubcollect aanpassen. De nieuwe gegevens worden dan gebruikt.
- Ik heb opgezegd, maar krijg toch een factuur? Het kan verschillende oorzaken hebben waarom je alsnog een factuur krijgt neem contact op via de button “stel een vraag over deze factuur”. Als je nog een kopie van je eerder opzegging hebt ontvangen wij die graag.
Met vriendelijke groeten,
Het bestuur.